czwartek, 25 czerwca 2015

25/06/2015: quick recipe for shrimps

        Nie wiem jak wy, ale ja uwielbiam owoce morza.  Krewetki czy sushi mogłabym jeść tak często jak pizzę. Jeszcze nigdy nie robiłam samodzielnie sushi, ale uważam się za mini mistrza w przyrządzaniu krewetek. Dziś pokażę Wam szybki sposób na przyrządzenie właśnie tych owoców morza. Dla osób odchudzających się polecam ugotowanie krewetek, ponieważ zawierają one ok. 110 kalorii w stu gramach i są idealnym źródłem białka!


        Kilka razy szukałam w moim mieście świeżych krewetek, niestety było to jak szukanie igły w stogu siana. Swój główny składnik kupuję mrożony w Carrefourze na wagę. Gdy krewetki się rozmrażają, ja zabieram się za przygotowanie masła z ziołami.
Składniki:

  • 1/3 osełki masła 
  • kilka ząbków czosnku (posiekane lub wyciśnięte)
  • świeża posiekana bazylia 
  • zioła prowansalskie
  • pieprz i sól 
  • oliwa z oliwek 
Ilość wszystkich składników zależy od ilości krewetek. Wszystkie składniki wrzucam do miseczki, a następnie mieszam i ubijam.  Gdy krewetki są już rozmrożone, masło wraz z ziołami wrzucam na rozgrzaną patelnię i czekam aż się roztopi. Krewetki smażę na umiarkowanym ogniu, następnie posypuję je chilli !

 


       
         Zazwyczaj do krewetek tworzę jakiś dodatek. Czasem jest to jakaś mieszanka owoców i warzyw, a czasem gotuję czarny makaron i dodaję mango. Tym razem postawiłam na pomidora z mozzarellą  !

    
            Gry krewetki się zarumienią, a ich powierzchnia stanie się chrupiąca, możemy zacząć cieszyć się udanym posiłkiem, który przygotowuje się bardzo szybko !



Smacznego !
Kinga

13 komentarzy:

  1. obierasz krewetki przed ugotowaniem?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale cudownie wyglądają *o*
    Chyba niedługo je sobie zjem :)

    Wiem o tym, dlatego używam soli :)
    Mam problem z piciem i nawet ostatnio karetka zabierała mnie do szpitala z odwodnienia, więc zatrzymanie wody w organiźmie jak najbardziej mi służy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ooooo jesczez nigdy nie próbowałam krewetek :<

    OdpowiedzUsuń
  4. raz w życiu jadłam krewetki, ale teraz przyszedł czas sprawdzić Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kiedyś jadłam krewetki i nie byłam przekonana, muszę spróbować Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda przepysznie
    Zapraszam na nowy post i bardzo proszę o wypełnienie ankiety. Buziaki :* 16lipca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam krewetki! <3 wygląda przepysznie,ale narobiłaś mi smaka. :( :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda pysznie, szkoda, że nie smakują mi krewetki. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nie znoszę zapachu krewetek.

    OdpowiedzUsuń

-Czytam i odpisuję na każdy komentarz, dlatego też nie musisz zachęcać mnie do wchodzenia na swojego bloga.
Dziękuję, że jesteście i doceniacie moją pracę :)