sobota, 1 marca 2014

01.03.2014: PIZZA? Why not :)


        Jakiś czas temu Rafał nauczył mojego chłopaka jak robić pizzę. W zeszły weekend postanowiliśmy więc zrobić ją razem. W międzyczasie zrobiłam kilka zdjęć i zdałam sobie sprawę, że to w sumie idealne zdjęcia na mojego bloga :) Poniżej przedstawię Wam mniej więcej przepis na zrobienie takiej pizzy. Mam nadzieję, że potem pochwalicie się swoimi kuchennymi rewolucjami !

Składniki, które będą nam potrzebne: 
  • woda
  • mąka pszenna (500/600)
  • drożdże
  • sól
  • ser w kostce
  • olej
  • szynka 
  • roszponka/rukola
  • koncentrat 
  • majonez 
  • śmietana 
  • czosnek

Do miski wsypujemy pół opakowania mąki, kruszymy drożdże, dolewamy troszkę oleju i pół szklanki wody. Woda musi mniej więcej pokrywać drożdże i mąkę. Następnie nakrywamy miskę ściereczką, odkładamy na bok i czekamy ok. 30 min aż  nasze ciasto z drożdżami zacznie "pracować".


Po tej krótkiej przerwie czas na ubijanie ciasta. Wszystkie składniki w misce dokładnie ze sobą mieszamy, dodajemy szczyptę soli, aby ciasto nie było słodkie. Pamiętajcie, że mieszanie i ubijanie ciasta w misce musimy robić rękoma. Jeśli ciasto będzie zbyt mokre - dodajemy jeszcze trochę mąki. Gotowe już ciasto zostawiamy przykryte jeszcze na 10 min, a w tym czasie smarujemy blachę olejem, aby pizza nie przywarła do niej. Po 10 min Rozbijamy ciasto tak jak jest to pokazane na zdjęciu powyżej :)


Czas na zrobienie bazy do naszej pizzy ! Łączymy 2/3 małego słoiczka koncentratu z wodą tak, aby powstał sos o dość płynnej konsystencji doprawiamy to oregano, ewentualnie bazylią.


Na cieście należy rozsmarować sos, posypać ciasto startym serem, pokrojoną szynką lub innymi składnikami, które nam pasują. 



Gotową pizzę wstawiamy do piekarnika na 200 lub 180 stopni i obserwujemy. Gdy widzimy, że pizza jest już gotowa nie pozostaje nam już nic innego oprócz jej jedzenia. 

Jeśli jednak chcecie zrobić jakiś dodatkowy sos  to również mam prosty przepis na sos czosnkowy: mieszamy trzy łyżki majonezu, trzy łyżki śmietany i gnieciemy ok. 4/5 ząbków czosnku. Proponuję sos zrobić na samym początku gotowania i wstawić do lodówki, aby wszystkie składniki przesiąknęły smakiem czosnku :)



Ja na upieczoną już pizze położyłam kilka listków roszponki i polałam naszym sosem. Smak był wyśmienity !

My wybraliśmy sok pomarańczowy do naszej pizzy, ale smakosze wina mogą również dobrać odpowiednie do gotowej potrawy, z pewnością będzie smakować wyśmienicie.. 

Mam nadzieję, że ktoś skorzysta z naszego przepisu :)

SMACZNEGO !

xoxo,
L I L L E


41 komentarzy:

  1. mmm, ale smacznie wygląda <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie! Sama ostatnio robiłam pizzę kiedy opiekowałam się kuzynkami :)

    Pozdrawiam, Zuza ♥
    http://pamietnik-zuzanny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. jutro też będę taką robić:d mniam:D:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę kiedyś wypróbować.Wygląda pysznie*_*

    OdpowiedzUsuń
  5. ooo,ale to pysznie wygląda no.<3

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam domowa pizze. Nie ma nic pyszniejszego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sama bardzo lubię domową pizzę i nawet robię podobną do twojej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale fajnie Ci wyszła :) Może zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zupełnie inny przepis niz ten, z któregodo tej pory korzystałam. Na pewno go wykorzystam, bo maja pizza nie była zbyt udana :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A po co ta szynka? Jak zabilas wlasnoręcznie prosiaczka - to prosze bardzo - JEDZ. Ale jestes za slaba zeby to zrobic. Latwiej kupic w sklepie i umyc raczki od morderstwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. HAHAHAHHAHAHAHAHHA co za typ

      Usuń
  11. Mmmmmm takie pyszne miec zwłoki na pizzy! Daj troche bo żem sęp jestem!

    OdpowiedzUsuń
  12. Az mi narobiłaś ochoty na pizzę :(
    ★ blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam domowej roboty pizze. ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. A my właśnie zamówiliśmy sobie pizze do domu :) Ta wygląda znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. A my właśnie zamówiliśmy sobie pizze do domu :) Ta wygląda znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cześć, mam trochę pytanko z innej beczki, a mianowicie skąd wzięłaś poszczególne elementy do stroju francuskiej pokojówki, który kiedyś pokazywałaś na zdjęciach? chodzi mi głównie o taki fartuszek i opaskę na włosy :) z góry dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. opaskę zrobiłam sama z mamą, a fartuszek pożyczyłam:)

      Usuń
  17. dziękuję za komentarz ;) też często robię własną pizze i smakuje mi wtedy najlepiej

    OdpowiedzUsuń
  18. marzenia trzeba szybko spełniać żeby robić miejsce na następne :) Co stoi na przeszkodzie w wybraniu się na casting? :) Do it! Nie wiem co powiedzieć odnośnie komplementów, którymi właśnie zostałem przez Ciebie obsypany - dałaś mi porządnego kopa do działania. Zaciskam kciuki za Ciebie i wyżej wspomnianych przyjaciół - good luck! PS przez Ciebie zgłodniałem, jeśli pizza była tak smaczna jak wyglądała to mega zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Własna pizza smakuje najlepiej ! :) Nienawidzę zamawiać pizzy bo nigdy nie wiem co mi właściwie do niej włożyli i też zawsze robię ją samodzielnie. Nie próbowałam nigdy z rukolą, ale to świetny pomysł :)
    Pozdrawiam,
    coffeeinpoland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Narobiłaś mi smaka na pizzę, chociaż pewnie moja nie byłaby taka dobra.
    Bardzo podobają mi się Twoje zdjęcia. Pomimo że przedstawiają 'zwykłe' czynności to widać profesjonalizm ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wow wypróbuję przepis na pewno, wygląda smakowicie! <3

    OdpowiedzUsuń
  22. ojej jak przepysznie wyglada :) eh no i zglodnialam :D

    OdpowiedzUsuń
  23. wygląda smakowicie, muszę kiedyś spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Pizza i może wygląda smakowicie ale te drożdże z pierwszego zdjęcia mnie przerażają. nadają się tylko do wyrzucenia! nie można takich jeść. powinny być duzo jaśniejsze i w jednakowym kolorze a nie jak te tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  25. Boziu o.O dziś wróciłam ze szpitala ( usuwałam migdałki ) przybywam do Ciebie a tu takie cudo *.* !! Jestem głodna, a mogę jeść tylko papki ;(((( !!!!
    Pozdro ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Przepraszam za tak osobiste pytanie, ale czy wierzysz ze pierwsze miłości, taka jak twoja mogą być ze sobą na całe życie? Czy snujesz może takie marzenia? Ty i Kuba wydajecie się być parą bez problemów, szczęśliwą. Życzę powodzenia i trzymam za Was kciuki. :* Ps. Pizze zrobiłam niestety nie wyszła mi tak piękna, jednak była smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierzę w takie rzeczy :) Wbrew pozorom mamy wiele problemów haha, zdarza nam się kłócić , ale w sumie komu nie ? Myślimy przyszłościowo o naszym związku ;) Więc nie widzi mi się życie bez Kuby :) Najważniejsze, że pizza była smaczna !

      Usuń
  27. pizza <3 ejj weź ja sie musze zacząć ograniczać z pizzą, bo mogłabym ją jeść codziennie :D

    Pozdrawiam serdecznie
    Anru :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wygląda smakowicie i pewnie też tak musi smakować! kiedy pościk jakiś nowy?

    OdpowiedzUsuń
  29. Pizza! Domowa zawsze wychodziła mi twarda albo po prostu się przypalała. Od tamtej pory już ich nie robię - za łatwo się poddaję! :D

    OdpowiedzUsuń

-Czytam i odpisuję na każdy komentarz, dlatego też nie musisz zachęcać mnie do wchodzenia na swojego bloga.
Dziękuję, że jesteście i doceniacie moją pracę :)