piątek, 13 kwietnia 2012

Szkoła

Z racji tego, że jestem w ostatniej klasie gimnazjum, niebawem czeka mnie wybór przyszłej szkoły. Wiele osób zadawało mi pytanie gdzie się wybieram i dlaczego.  W zasadzie  trudno jest odpowiedzieć na to pytanie w jednym zdaniu dlatego też postanowiłam tutaj o wszystkim napisać.
Co do kolejności wyboru szkoły nie miałam żadnych wątpliwości. 
Na pierwszym miejscu postawiłam I LO w Tomaszowie, na drugim  II LO, natomiast  na trzecim Gastronomik. Pewnie spytacie dlaczego akurat gastronomik? Otóż jest on jednym z najlepszych techników w Tomaszowie. Są  tam dwa kierunki, które ew. mogłyby mnie interesować, a mianowicie  reklama bądź turystka. Mimo tego, że w kolejce czeka ta szkoła i drugie liceum ogólnokształcące , nie dopuszczam do siebie myśli, że nie dostanę się do I. Dwie pozostałe szkoły są jedynie zabezpieczeniem dla mnie.  
W pierwszym liceum pojawiły się w tym roku dwie nowe klasy, którymi się bardzo interesuję, jest to klasa humanistyczno-filmowa, do której złożyłam podanie na pierwszym miejscu oraz humanistyczno-prawna, która zajęła drugie miejsce w moim podaniu. Będę się  starała jak najbardziej żeby dostać się do klasy filmowej, jeśli się nie uda, klasa humanistyczno-prawna również mnie zadowoli. 
Gdy wczoraj przeglądałam statystyki, które zmieniają się z dnia na dzień,byłam przerażona, ponieważ do klasy filmowej złożyło podanie aż  85 osób,a w tym az 27 w pierwszej preferencji. Składanie wniosków jest do końca kwietnia.Skoro już w połowie jest tam zapisanych tyle osób , boję się pomyśleć ile będzie pod koniec. Mimo tego staram się myśleć pozytywnie. Jeśli chodzi natomiast o egzaminy to nie stresuję się nimi. To wszystko zależy od szczęścia mojego rocznika. Zobaczymy na jakie pytania trafimy.W zasadzie nie ma się czym przejmować :)
Poniżej mam dla was statystki na dzień dzisiejszy .


Mam nadzieję, że pomogłam. A dla tych co egzaminy będą pisać za rok, nie bójcie się. Nas też tak straszyli. Baliśmy się dopóki nie zobaczyliśmy egzaminów próbnych.  Jest okej.  No może nie z matematyką ale da się przeżyć .  Życzę również powodzenia tym, którzy zmagają się razem ze mną i egzaminami w tym roku. :)

P.S Jutro dni otwarte w pierwszym. Szkoło, bądź taka jak w moich wyobrażeniach. 


24 komentarze:

  1. uffff, ja należę do tych z pierwszej preferencji do klasy mat-geo w pierwszym. Chcę się tam niesamowicie dostać!

    OdpowiedzUsuń
  2. a jaką miałaś średnią na półrocze? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak mniej wiecej probne napisalas?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tak źle, Ze wszystkiego miałam ponad 50% dobrze .Najlepiej poszedł mi angielski i polski.

      Usuń
  4. Ja testy pisałam w roku poprzednim i byłam "królikiem doświadczalnym", jak nazwali mój rocznik moi nauczyciele. :) Nazwali nas tak, ponieważ zamiast części humanistycznej poświęconej językowi polskiemu (jak było co rok), my mieliśmy głównie historię. :) Powodzenia na testach! :* + dodaję do obserwowanych. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też jestem w ostatniej klasie gimnazjum i egzaminami stresuje się jak cholera ! Z tego co widzę to u ciebie w szkołach w Tomaszowie są zupełnie inne zasady rekrutacji ( i profile klas ) niż u mnie w Bielsku ;) Ja byłam dziś w moim wymarzonym liceum i nie zawiodłam się ! A jedyna bardziej się w nim zakochałam jak zobaczyłam je na żywo i bardziej się zmobilizowałam do nauki :D

    OdpowiedzUsuń
  6. nie myslisz ze szkola ILO to szkola gdzie liczy sie tylko naj ubior obcasiki ?!.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie obchodzi mnie najlepszy ubiór. Obchodzi mnie to, że nauczyciele są okej i jest wiele kół zainteresowań na które mogłabym chodzić.Po za tym mam tam bardzo dużo znajomych :)

      Usuń
  7. ja będę pisać za rok egzaminy, trochę się obawiam tej matematyki. Ogólnie to z każdego przedmiotu w trzeciej klasie będziemy mieli fakultety więc bedzie powtórka z większości, więc będzie łatwiej. Będziemy mieli próbne też w maju tego roku i jestem w tego bardzo zadowolona, ponieważ będzie to także bardzo dobre przygotowanie do egzaminów za rok :)

    OdpowiedzUsuń
  8. a na jaki profil wybiera się kolega Bartolomeo :) ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta notka mnie dołuje

    OdpowiedzUsuń
  10. Jesteś bardzo optymistyczna, to dobrze :) Ja już się boję trzeciej klasy gimnazjum :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Powodzenia w wyborze szkoły ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. o jeny, ja też tak robiłam, kiedy to było xD

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja to mam akurat tak dobrze ze mam cykl 6 letni, szkola plastyczna. i moge przyjść na ten caly test napisac go na 3 punkty a i tak mam zapewnione miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  14. A tam, egzaminy to pryszcz hihi :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Powodzenia na egzaminach. Zapraszam na nową notkę

    OdpowiedzUsuń

-Czytam i odpisuję na każdy komentarz, dlatego też nie musisz zachęcać mnie do wchodzenia na swojego bloga.
Dziękuję, że jesteście i doceniacie moją pracę :)